Tar inte många sekunder att säga några vänliga ord.

Efter vi lagt Lill prinsen,så tog jag bilen och for och stor handlade på Coop,på storheden. 
Det var så lite folk och så skönt,kunna strosa omkring och titta ordentligt ,läsa på förpackningarna och inte köra på nån
(Ja det händer,jag brukar köra på folk med kundvagnen)..
 
När jag kom till kassan,stod det en kille bakom (I en annan kassa) med hörlurar på sig och skulle betala,han surrade i telefonen,och kassörskan trodde han pratade med henne,så hon svarade på allt han sa.. ha haha.
Hon frågade om den här chokladen han köpte är god.
Då svarade han: Ja inte fn vet väl jag.  (Stackars kassörskan).  
 
 
Sen när han gick,kom hon över till min kassa och pratade den min kassörska,och sa att det är så himla otrevligt när folk pratar i telefonen och att det är nochalant. 
 
Jag tackade för mig och sa Ha en trevlig kväll. 
Då log dom glatt i kassan och sa: Tack detsamma. 
Det tar inte många extra sekunder att säga några vänliga ord till nån. 
Man vet ju själv hur glad man blir om nån säger nått trevligt.
:-) 
 
 
 
 
 
Puss och Kram!! 

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (frivilligt & publiceras ej)

Har du blogg?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0