GOTT NYTT ÅR.

Tänk att det är Nyårsafton idag. Känns inte alls som det.. Kanske känslan infinner sig senare..
Vi kör som tradition nu mera att vi är sjuka på nyår,så vi är hemma i år oxå,FÖRKYLDA,och feber. :(  *Jävla skit*.
Vaknade 9 av Akilles,som vill gå ut,så jag klädde på mig och gick ut,var bara 9 grader,så det var skönt. Sen åt jag frukost,och sen gick jag och la mig igen,sov till 12.. Skönt var det..

Nu sitter jag och kollar upp recept på Hummer.
Vi måste ju tillaga nått bättre än,förra årets NyårsMeny (Bullens och Juice)..

Älskling har köpt nya högtalare och ny förstärkare,så han är helt inne i det. Och det resulterar att jag inte får använda tv:n = KRIS...

Julen var jätte mysig. Vi for till kalix den 23:e. Var in till stan på morgonen och handlade klart dom sista julklapparna.. Det var folk överallt... Men det gick bra. Sen packade vi bilen full,så full att det gick inte att få in en pryl till.. Ha ha ha.. Vi är 2 personen,men packar en 100 liters resväska när vi far.. Ha ha ha ha ha... + allt annat.. Ikea påsar och diverse saker.. och inte tala om ALLA Jaktsaker som ska med... Och Akilles saker. ha ha ha..

Julafton startade vi med att äta Jullunch hos svärmor. Tomtegröt och lax och skinka och ett super gott bröd,som hon gjort,med massa frukt i...MUMS...
Satt där och pratade och hade det mysigt...
Sen for vi till svärfar och satt och pratade där,och sen åkte vi till byn. Där lastade vi in alla saker.. (Vi hade redan lastat av alla saker den 23:e i kalix och nu in i bilen igen med ALLA saker.) *Phu*.

Till byn kom vi vid 4 tiden. Så då var det bara att sätta sig och äta,sen fikade vi,(gick några timmar),sen kom Tomten... :) Tänk fast man är 28 år,så är det fortfarande lika roligt när tomten kommer,(För mig i alla fall),jag blir lite fnittrig och blyg... ha ha ha.. Jag har nog varit snäll i år.. :)
Vi fick gemensamma julklappar oxå,som Sängkläder,filt,kuddar,osv.. Av älskling fick jag en ny Mobil. :) Och körlektioner,och massa pussar. :)
Jag är super nöjd. :) Tack alla för era julklappar.. JO,,svärmor,nu kan du oxå hänga med: Jag fick D.H säsong 1. :) Du är först i kön,på låne listan.


Sen har vi bara packat in och ur bilen och åkt mellan kalix och byn. Har varit ute massor. Harjakt har vi oxå varit på. :) Akilles drev upp en hare under snön och det var väldigt spännande.. tyvärr hade vi ingen bössa med oss då.

Nu är vi hemma i stan,och känner lugnet. Känns skönt att vara hemma..

Nu blir det att äta sen lunch och sen kanske se en film..

PUSS OCH KRAM!!!



TYST... Lyssna... Det knackar på dörren..
Är det nya året som vill in? Vi låter det vänta ett slag. Tänker tillbaka på året som var.
Allt gott tar vi med oss. Och det som inte blev så bra,det lärde vi oss nått av.
Så innan vi öppnar dörren,njut av årets sista dag. Sen kan vi hälsa de nya välkomna in.
Ha det gott och ta väl hand om dig,och de du har omkring dig.
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!


Varma kramar från /Familjen Lindvall.












Kommentarer
Postat av: Greta

Gott Nytt År på er och en god fortsättning önskar vi er/ Brännströms



ps fint skrivet det där om att det nya året knackar på dörren ds

2010-01-02 @ 22:50:01

Kommentera här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (frivilligt & publiceras ej)

Har du blogg?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0